آيا مرگ قابل مناصفه است ؟

پرسش اصلي در اين است كه ايا مرگ قابل مناصفه است ؟
چهاردهم:
داستان الغامديه يكي از مرموز ترين و پرجنجال ترين داستانها در رابطه به اين موضوع مي باشد و تاهنوز دقيقا معلوم نشده است كه ايا اين داستان مربوط به غامديه است يا جهينيه ويا اين كه دو داستان متفاوت اند؟
پانزدهم:
در ارتباط به حديث داجن كه از حضرت عايشه (رض) روايت شده است، علامه و محدث الجوزقاني در كتابش بنام ” الاباطيل والمناكير”
اين روايت كاملا باطل خوانده است.
شانردهم:
دانشمندان معتزله از قديم الزمان بدينسو، با مردود دانستن احاديث مربوط به رجم در حقيقت موقف جديد ومهمي را درين راستا اتخاذ كردند، كه در نتيجه ان از يك طرف محكمات قرآني حفاظت شد و ازطرف ديگر احاديث متعارض كنار زده شد.
هفدهم:
هركسي از زيان عربي قطره ي چشيده باشد از بخش اخير ايت جلد (دره) كه ميفرمايد:”ولا تأخذكم بهما رأفة” و در حين اجراي حكم نرم دل نشويد) چنين در ميابد كه جلد يعني دره زدن سخترين كيفر براي يك زناكار مي باشد.
هژدهم:
كساني كه يوغ تقليد را برگردن گذاشته اند، ردنمودن احاديث بخاري را خط قرمز دين ميدانند؛ بي خبر ازين كه دارقطني ٢٠٠ حديث بخاري را رد نمودن است و همچنان ابن تيميه و ألباني كه شماري از احاديث بخاري رانيز رد نموده اند.
نزدهم:
محمد ابوزهره كه از دانشمندان برزگ فقهي قرن بيستم بشمار مي رود، حكم سنگسار را كاملا رد نمودن است و آنرا شريعت إسلامي نه، بلكه شريعت يهودي خوانده است.
بيستم:
خلاصه اين كه كيفري بنام سنگسار در اسلام وجود ندارد و جزاي جرم زنا همانا جلد يعني دره زدن، خانه نشين ساختن خانم و زجر نمودن مردان زنا كار مي باشد، كه در آيات قرآني صراحتا بيان شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

پیمایش به بالا